Recensioner igen

Har ni tänkt på att när man pratar låter ”recensionsex” helt ok, men när man skriver ser ”recensionsexemplar” mycket bättre ut!?😉

Som en följd av debatten har jag gjort en liten avsiktsförklaring till höger i bloggen. Så är det tydligt!

5 responses to “Recensioner igen

  1. Är det så lätt att få tag i recensionsexemplar från förlag? Bara att höra av sig och säga att man vill ha det? Eller hur går man till väga? Måste man ha ett antal läsare?

    Skulle vara intressant att veta hur det går till🙂

    • fullbokhylla

      Hej Ida! Om du läser kommentarstråden till inlägget under detta så ser du att jag svarat på en liknande fråga med exempel!

      Generellt tror jag att man får börja med att lägga lite tid på att kontakta förlag och höra hur de ser på saken. Berätta vad man har för tankar med sin blogg och fråga om de är intresserade.

  2. Men gud, vilken fin text du skrivit i högermarginalen! Så koncist och precis på pricken! Funderar på att sno ihop något liknande.;)

  3. Ha ha, det är väl ett utmärkt exempel på muntligt respektive skriftligt språk!?

    Som en parantes känner jag att jag måste läsa ikapp mig på debatten om att nämna recensionsexemplar i recensionen eller inte. (Jag tror i alla fall att det är det som debatten går ut på?!) Jag hade tänkt haka på det tidigare i veckan men jag har jobbat natt och energin har varit lika med noll.

    Det är av den anledningen som jag inte riktigt hänger med i slutet av ditt inlägg🙂

Kommentera

