Ett rum med utsikt (Bokcirkelbok 17)

(Om någon uppmärksam läsare noterar att bokcirkelbok 16 saknas i min blogg beror det på att jag helt enkelt inte hann läsa Kvinnor på ett tåg av Anita Nair. Den står på min att-läsa-lista!)

Av E.M Forster

Betyg:

  • EE: 4
  • MG: 3,5
  • MF: 3,5
  • KH: 3,5

Som synes var bokcirkeln (som tyvärr minskats till fyra medlemmar sedan sist) rörande överens om att det har var en bra bok. En bok som vi njöt av att läsa och hade många tankar kring; Vad tänkte egentligen Charlotte? Hur gamla var huvudpersonerna? Var det verkligen så uppseendeväckande att Lucy och George träffades ensamma på torget och gick hem tillsammans?

Vi var flera som fått Austen-vibbar, och vi var alla sugna på att se filmen. Så nu ska vi göra det.

Har ni sett Ett rum med utsikt?

Till nästa gång, som blir hos Madeleine G i augusti, ska vi läsa Joan Didions Bönbok för en vän!

3 responses to “Ett rum med utsikt (Bokcirkelbok 17)

  1. Jag har inte läst boken men däremot sett filmen som jag tyckte väldigt mycket om så där har ni något att se fram emot:)

  2. Filmen ligger på hyllan och väntar..

  3. Pingback: Så blev 2010 | En full bokhylla är en rikedom

Kommentera

