Föräldrarnas tvärtemotbok

Tvärt emot!Av Åse Teiner och Anna Glas

Illustrationer: Lotta Sjöberg

Bara namnet, med undertiteln ”49 galna lösningar på vardagens problem”, är ju minst sagt tilltalande. Med tanke på hur många som försöker tala om för en vad som är rätt & fel när det gäller barnuppfostran är det inte dumt att ha någon som vänder lite på steken. Samtidigt kan jag känna att det är samma sak fast tvärt om. Man kan göra så men gör inte det gör tvärtom. Jodå, det är uppfräschande med nya tankar men jag vet inte om jag tycker de här tankarna är så nydanande.

”Skippa teven”, ”Ha lyxlunch med de andra mammorna”, ”Låt sonen ha klänning”. Jodå, i vissa kretsar är allt det där snarare norm än ”tvärtemot”.

Kanske ska man bara ta rådet i första kapitlet – inte läsa så mycket om hur det ska göras. Och följden blir att jag faktiskt inte råder någon att läsa den här boken. Men ni kanske gör tvärtemot?

Den här boken ges ut av Norstedts förlag.

2 responses to “Föräldrarnas tvärtemotbok

  1. Jag är lite tvärtemot, så jag läser nog boken!

  2. Pingback: Så blev 2010 | En full bokhylla är en rikedom

Kommentera

