Done!

Jodå, det blev Askungar i pocket på lunchen. Alltid lite knasigt att läsa serier i fel ordning, men vad gör man? Nu är jag i alla fall på banan när tredje boken kommer! Och det gör den, läser jag här!

Hur gör ni, läser ni in de första böckerna om ni får en ”uppföljare” i handen, eller kastar ni er in i den del ni fått?

6 responses to “Done!

  1. Jag försöker nog få tag på den/de första delen/delarna och läser den innan jag ger mig in på del två.

  2. Jag tycker inte alls om att läsa böcker i oordning. En av de två tecken på ordning som finns hos mig.

  3. Det beror nog lite på hur sammanhängande de är men jag försöker läsa böcker i rätt ordning. Det kan bli lite förvirrande annars.

  4. Jag vill helst läsa i ordning. Just nu håller jag på att samla på mig Karin Fossums böcker. Har några stycken dock inte den första så de andra får vänta lite.

  5. Jag är för nyfiken och lyckas aldrig hålla mig från boken jag lagt vantarna på, men det sabbar alltid läsupplevelsen längre fram då jag tvingas ägna stor uppmärksamhet åt att få ihop kronologin. Mitt värsta exempel är Elisabeth George, jag missar ofta stora delar av storyn då jag har fullt upp med att reda ut för mig själv på vad som hänt/inte hänt än. Jag lär mig inte heller utan gör samma misstag gång på gång…

  6. Pingback: Tusenskönor | En full bokhylla är en rikedom

Kommentera

