Redo för bokmässa

Inspirerad av Bokbabbel, och med minnet av förra årets mässa där jag stod och plitade ner min bloggadress på små lappar, beställde jag visitkort. Hade jag haft gott om pengar hade jag lagt lite mer krut på dem, men jag tycker nog de duger för mitt syfte. Har lagt ut en bildlänk till dem i högerspalten.

Bloggen ändrar ju förresten utseende lite dag för dag nu. Jag jobbar vidare med ett tema som WordPress tvingat på mig (mitt gamla utgick tydligen ur sortimentet), men jag funderar på om jag ska orka byta helt. Är inte så förtjust i att inte hela inläggen visas på startsidan, men har inte hittat någon möjlighet att ändra inställningarna när det gäller det. Någon som är duktig på WP som vet?

9 responses to “Redo för bokmässa

  1. Har också beställt budgetvarianten, men tyckte att jag hittade några ganska fina ändå. Känns nästan lite löjligt med visitkort, men bra att slippa skriva upp adressen på små lappar!

  2. Kan man få en förhandskik?😉

  3. Tycker att mallen är OK om man redigerar färgerna lite kanske (blå länkar tycker jag personligen känns lite 90tal men det är ju en smakfråga)? Och ändrar till en bild som inte är pixlig i headern. Ovanligt att se så breda bloggmallar, jag tycker att dom flesta är ganska smala (typ 400-500 px).

    Kram!

    PS. Om du vill ha lite mer arbetade visitkort nån gång så säg till så kan jag hjälpa dig!

  4. TACK Milla! Om vi mot förmodan får tid under Bokmässe-helgen så kanske vi kan titta på det tillsammans. Hade varit kul! Och visitkortshjälp hade varit hur bra som helst. Hojtar! *kram*

    • P.S Jag FATTAR inte varför bilden blir pixlig hela tiden. Den är samma kvalitet som den gamla – det måste vara något som WP-mallen gör med bilden! Grr…

  5. Jag har också beställt visitkort med bokmässan i tankarna – vill inte stå och plita lappar med mitt bloggnamn eftersom jag alltid får det fel med antalet teteter på fiktiviteter😉

  6. Åh vad kul att vi alla nördat till det och skaffat visitkort. Visserligen läser jag ju redan era bloggar, men jag vill ändå byta kort med er😀

  7. Bilden i headern är stretchad till 990 px på bredden, så om du laddar upp en som är den storleken från början borde det bli bra? Eller gör WP något med den? Jag är bara van vid Blogger tyvärr…

Kommentera

