Bokbloggsjerka 4

Veckans fråga i Bokbloggsjerkan är ”Vilken bok önskar du själv att du hade skrivit, och varför?”.

Det är ju en knepig fråga, för å ena sidan kan man svara en favoritbok. MEN, om man själv hade skrivit den så hade man ju inte fått den läsupplevelse som gjort att boken är en favorit. Och det vore ju synd. Samtidigt vore det ju häftigt att ha skrivit en så bra bok, och om det dessutom var en bästsäljare så kunde man ju njuta rikedom – inte heller fel!

Jag får nog svara så här: Den bok jag önskar att jag skrivit är den bok jag ännu inte skrivit. Klart att jag, som så många andra bokälskare, drömmer om att skriva en bok. Visst vore det häftigt om den drömmen blev verklighet?

7 responses to “Bokbloggsjerka 4

  1. Bra svar!
    Jag får nog hålla med om det, även om mitt svar innan jag läste detta blev Boktjuven av Markus Zusak.

  2. Jag får också hålla med om att det var ett bra svar och frågan kanske inte var så värst genomtänkt. Men vad tusan, man kan inte lyckas jämt🙂

  3. Jag får också hålla med om att det var ett bra svar och frågan denna vecka kanske inte var hundra procent genomtänkt, men vad tusan man kan ju inte lyckas jämt🙂

    • Det var ingen kritik mot frågan! Det var en rolig fråga tycker jag, som har fått många olika svar! Tack för att du ordnar jerkan!

  4. Jag önskar dig lycka till och hoppas att det blir verklighet.

  5. Du skickar väl ett recex😉 Jag har inga som helst författardrömmar, trivs bäst med att läsa.

    • Självklart! Men ärligt talat ligger den där boken låååångt borta i nuläget. Kanske hinner man mer när man är pensionär?😉

Kommentera

