På två kontinenter

Jag är i Indien just nu. Fast jag borde vara i Afrika.

Jag håller på att skola in knatten på dagis. Det går bra. Så bra att jag får en massa timmar över på dagarna. Lästid!!

I förmiddags var jag trött och lite tung i både kropp och sinne, så jag struntade helt i måsten och lade mig på soffan för att läsa. En liten liten påse godis fick följa med mig ner i soffan, och så var det den där boken. Jag läser ju Karen Blixen just nu. Så vackert språk, men… Nej, det passade inte min slappa dag. Därför är jag i Indien. Det är Ellen Elg som tagit mig dit. Mer om henne sen!

2 responses to “På två kontinenter

  1. Visst är det skönt att bara stänga av alla måsten och ägna hela uppmärksamheten åt en bra bok. Sådanna dagar borde vara obligatoriska med jämna mellanrum, eller kanske kunde doktorerna skriva ut läsdagar på recept. Det borde kunna få vem som helst att må lite bättre.🙂

Kommentera

