Bokbloggsjerka 5

Frågan i veckans jerka är:

LYSSNAR DU PÅ MUSIK NÄR DU LÄSER? OM JA, VILKEN ÄR DEN ULTIMATA ”LÄSARMUSIKEN” ENLIGT DIG (JUST I DETTA NU!)? OM NEJ, HAR DU NÅGON ANNAN RITUAL KRING LÄSANDET SOM DU KAN DELA MED DIG AV?

Jag lyssnar aldrig på musik när jag läser om jag inte måste (det vill säga någon annan lyssnar i min närhet). Jag har inte den simultankapaciteten verkar det som. När jag lyssnar på musik (vilket är alldeles för sällan) gör jag just det, och när jag läser är uppmärksamheten på boken.

Min bästa (och för min hälsa farligaste) ritual är väl en påse lösgodis, en säng och en riktigt bra bok. Just nu utesluter jag bäst jag kan godiset, men det är svårt. Just detta att läsa med en påse godis intill sig är så förknippat med något positivt. Kanske är det just därför jag behöver låta bli godiset, om ni fattar vad jag menar!

4 responses to “Bokbloggsjerka 5

  1. Pingback: Bokbloggsjerkan — Breakfast Book Club

  2. Jag förstår precis vad du menar…Varför ska det vara så himla mysigt att äta och läsa samtidigt???!!!
    Jag brukar försöka snaska på gurka istället för godis, men lika bra funkar det inte.

  3. Förstår precis vad du menar!🙂

    Det verkar som att majoriteten väljer att ha det tyst omkring sig när de läser, och det verkar nästan som att jag är helt ensam om att spela min favoritmusik medan jag läser… Fascinerande att vi alla är så olika🙂

  4. Själv klarar jag mig rätt bra utan att äta något när jag läser. Men för att det ska kännas lite extra mysigt så vill jag gärna ha en kopp te (helst rött) eller kaffe att smutta på. Helst vill jag vara inlindad i en mysig filt och även badstranden, när det är sesång, är inte heller fel.

Kommentera

