En lista

Onekligen en lista:

10 FAVORITER
Färg: Grön. Riktigt ärtgrön.
Mat: Kött. Fint kött med klyftpotatis. Mums.
Band: Får man skriva om det till ”Musik” och svara Marit Bergman?
Film: Oj. Min favoritfilm är nog den som maken valt ut för just den här kvällen för just oss. Alltså nya filmer hela tiden.
Bok: Tok heller. Det går inte att välja ut en favorit. Men som vanligt svarar jag Pellaböckerna av Claqué.
Sport: Fotboll. När det är landskamp.
Årstid: Just nu är jag väldigt förtjust i hösten. Lägligt va?
Veckodag: Solig lördag.
Glassmak: Det mesta från Ben&Jerrys.
Tid på dygnet: Klockan 15.00 för då får jag gå hem.

9 FÖR TILLFÄLLET
Humör: Seg och sömnbestulen.
Smak: Kålpudding.
Kläder: Svarta tajts, svart trikåkjol och för mig väldigt ovan Marimekkotröja i orange och brunt.
Bakgrund: Lunchätande kollegor.
Nagellack: Nej.
Tid: 12.36
Omgivning: Kontor.
Irritationsobjekt: Den rinnande näsan.

6 HAR DU NÅGONSIN
Dejtat någon av dina nära vänner: Njä, det har jag nog inte. Ingen regelrätt dejt.
Brutit mot lagen: Ja.
Blivit arresterad: Nej. Men var nära att bli det en gång i Kanada där man tydligen inte fick sitta i en bil och dricka öl trots att man själv inte körde bilen.
Badat naken: Så klart.
Varit med på tv: Ja. Flera gånger.
Kysst någon du inte känner: Jo. Det har man ju vid mindre genomtänkta ögonblick.

3 PERSONER
Du kan berätta allt för: Maken. Utvalda kompisar.
Du tycker om: Verkar lite tråkigt att skriva maken, sonen och föräldrarna va? Om jag ska rada upp några kändisar som jag har respekt för så är det Annika Norlin, Marit Bergman och så… Morgan Alling efter hans sommarprat 2009.
Du inte gillar: Jan Guillou och Ulf Lundell står inte högt på min lista. Räcker det?

2 VAL
Kaffe eller te: Kaffe.
Vår eller höst: Just nu, höst.

1 ÖNSKAN:
Att den här förkylningen from hell bara ska försvinna ur min, maken och sonens kroppar.

One response to “En lista

  1. Pingback: Jag gör listor, alltså är jag « Bokstävlarna

Kommentera

