Tipsad eller tipsare?

Jag delar gärna ut boktips. Men handen på hjärtat tar jag emot dem? Jag nickar och bockar men läser nog om jag är helt ärlig ändå vad jag tänkt läsa hur som helst.

Bokbabbel funderar på om hon är orättvis mot sin fästman när hon inte läser det han tycker hon borde läsa. Jag har läst en del böcker som maken läst först, men jag tror att det är böcker som jag ändå hade läst. Sanningen är nog att han inte ger mig några tips för han är rädd att min läshög ska välta och kväva oss i sömnen..

5 responses to “Tipsad eller tipsare?

  1. Jag delar ocksa garna ut dem! Men att ta emot…. Ibland, ibland inte. Oftast tar jag emot dem med oppna armar om det kommer i form av ett hart paket!

  2. jag har hittat massa udda boktips, och beställt på bibban 🙂

  3. Det beror på vem som tipsar. Vissa, som jag vet har god smak (dvs tycker som jag) får sina tips mottagna med mer än en artig nick. Mamma är en bra tipsare till exempel.

  4. Hehehe… så vad är det vi bokbloggare håller på med egentligen?

    Man har ju, väl?, sin läslista. Den tenderar att växa fortare än den krymper så där kan det vara svårt att komma in för en tipsare. Ibland känns det nästan bättre att avråda och i gengäld bli avrådd från vissa böcker än tvärtom.

    Min fru läser för övrigt i princip aldrig något av det jag läser.

    • Skillnaden när man läser en bokblogg är väl att man själv söker upp tipset? Fast visst är det kul att få tips av typen ”du som gillar XX borde gilla XX”!

Kommentera

