Livsfarligt!

Gick ut på lunchen och hamnade i akut livsfara. Bokhandeln i köpcentret intill vårt jobb har gått i konkurs (ve och fasa, vad ska jag nu göra på lunchen!?) och inledde idag sin utförsäljning. Halva priset på allt. På allt!!

Alltså halva priset på fantastiska Astrid Lindgren-böcker, på Muminpekböckerna som jag dömt ut som för dyra, på Jesper Juul-boken jag suktat efter, på Totteböckerna, Bennyfilmen och alla, jag säger alla, pocket.

Kom ut därifrån vimmelkantig 1,5 timme senare och över 800 kronor fattigare. Men lycklig så klart. Den långa ringlande kön bubblade av bokbondande. Jag lyckades Wirsénfrälsa åtminstone två personer och fick flera att köpa fina Knacka på. Bara en sådan sak. Synd att det ska till en konkurs för det bara.

13 responses to “Livsfarligt!

  1. Vilken härlig dag du har haft! Det är bara att gratulera till alla nyförvärv.

  2. Vad tråkigt med konkurs! Men kul att du fick så trevligt! Vad svårt det måste ha varit att inte köpa för mycket! Jag skulle nog ha kommit ut med mer än jag kunde bära!😉

    • Ja, det var som sagt livsfarligt! Var inne en sväng idag också, men lyckades hålla mig från att shoppa mer. Kön var så lång så jag hade inte hunnit…

  3. Pingback: Hela året « Den lilla bokhyllan

  4. Jag hittade ju en som var förbi det stadiet och hade 70 procent på allt, då hjälper det liksom inte att det är utplockat och nästan inga barnböcker kvar man vill ha allt man ser…

  5. Hörde också om det här och kände mig vädigt kluven. Dels kände jag att jag bodde i fel stad. MEN samtidigt är det ju tragiskt när bokhandlare går i konkurs.:(

  6. Visserligen inte så långt till Malmö… vilken bokhandel är det vi pratar om…?:-D

    • Haha! Den i Caroli. Tyvärr, för den är bra. ska nog ner en sväng på lunchen och kolla om det fortfarande säljs eller om de bommat igen nu!

  7. Pingback: Nya fynd | En full bokhylla är en rikedom

  8. Hösten är räddad… men tråkigt med bokaffären.

  9. Pingback: Farligt farligt… | En full bokhylla är en rikedom

  10. Pingback: Beviset | En full bokhylla är en rikedom

  11. Pingback: Bokreasorg | En full bokhylla är en rikedom

Kommentera

