Bokbloggsjerka 6

Vi har kommit till nummer 6 i Annikas jerka!

Veckans fråga är:

HUR MÅNGA BÖCKER HAR DU PÅ DIN ”ATT LÄSA HYLLA”?

Det är lustigt för jag har precis skaffat mig en ”att-läsa-hylla”, en liten Billyhylla vid sängen där jag ställt sådant som pockar på och där alla recensionsexemplar som trillar in genast hamnar. Har ingen siffra, men gissar att det är ett 30-tal böcker. Det betyder ju inte att dessa är de enda olästa böcker jag har hemma, bara att jag aktivt plockat fram dem för att läsa snarast… Det känns bra att ha dem samlade, om än lite stressande!

5 responses to “Bokbloggsjerka 6

  1. Så kanske man skulle göra, skaffa sig en ”att-läsa-hylla”. Jag har ju faktiskt en tom bokhylla🙂

  2. BokMamma: Kan rekommenderas med en läsahylla. Det har jag haft några år och jag tror att det bidragit till att jag läst mer faktiskt! Och att jag klarat av alla läsutmaningar som jag deltagit i, jag har sluppit ägna tid åt att springa och jaga böcker överallt. Dessutom har jag hängt bibliotekspåsen på hyllan så jag stoppar ner alla böcker som ska tillbaka där = slipper böter! Och slipper springa osv….se ovan!🙂
    Bara vinster med andra ord!

  3. Översta hyllan i min bokhylla är reserverad åt böcker som jag ännu inte har hunnit läsa. Det är väldigt praktiskt att ha alla olästa böcker på ett och samma ställe för man slipper – precis som Violen säger – springa och leta efter böcker i hela huset/lägenheten.

    Intressant att du känner dig stressad om du har för många olästa böcker på din bokhylla. För mig är det precis tvärtom: har jag för få böcker så måste jag genast åtgärda detta så att jag inte riskerar att helt stå utan läsning en vacker dag :-9

    • Stressen består nog i att det är så många recensionsböcker. Man vill ju gärna vara aktuell, men det går inte riktigt att läsa alla till rec-datum! Hade det börjat tryta i hyllan hade jag nog fått panik, men nu har jag ju tre hyllplan med olästa böcker i vardagsrummet, de har bara inte uppgraderats till att-läsa-hyllan!

  4. Jag har en hög av olästa böcker på bordet bredvid sängen. Blir högen för hög flyttar jag några till en hylla i bokhyllan med olästa böcker som inte känns akuta att läsa just nu. Jag känner också igen mig i att känna sig stressad över om olästa bokhögen minskar och inte fylls på. Det händer ju aldrig så jag förstår in min stress eller snarare rädsla att inte ha en bok att läsa.

Kommentera

