Bokbloggsjerka 7: Om nya författare

Denna vecka handlar det om författare som är nya. Inte nödvändigtvis i branschen men för mig.

VILKEN ÄR DIN NUVARANDE FAVORIT BLAND ”NY FÖR MIG” FÖRFATTARE? (SVÅRT ATT VÄLJA? SKRIV OM HUR MÅNGA DU VILL!)

Oj. Det är svårt ju. Jag tycker precis som Annika att Kristina Ohlsson är värd att nämnas, och eftersom jag missade hennes debut är hon ju ny för mig. Samma sak gäller Chimamanda Ngozi Adichie. Eller, eftersom den är hennes debutbok är det inte riktigt samma sak men den bok som först kom till Sverige står på min önskelista. Lila Hibiskus har verkligen bitit sig fast och snart, mycket snart ska jag läsa En halv gul sol!

8 responses to “Bokbloggsjerka 7: Om nya författare

  1. Sebastian Faulks var ny för mig tills ganska nyligen då jag fick en ‘On Green Dolphin Street’ av A och nu har jag köpt på mig ett helt gäng av hans böcker på antikvariat (svårt att hitta nya i butik). Det är underbart att hitta nya favoriter🙂

    • Visst är det kul när man upptäcker nygamla författare? Fördelen är ju ofta att det finns flera böcker att sätta tänderna i, man måste inte vänta på uppföljaren!

    • Du kanske också vill vara med och Jerka? Ju fler vi är desto fler ”nya för mig favoriter” kommer vi att hitta🙂

  2. Hej, det är trevligt detta med bokbloggsjerka. Man hittar nya bloggar som man aldrig skulle ha hittat annars. Ohlsson gillar jag också och hon är också ny för mig, men hon kom inte med på min lista denna gången.

    • Det är det som är meningen Mia och ju fler vi blir desto trevligare och roligare kommer det att bli så sprid gärna ordet allt som bara går.
      Gäller alla som deltar naturligtvis🙂

  3. Jag har aldrig hört talas om författaren du nämner i ditt inlägg. Vem är hon och vad skriver hon i för genre?

    Jag älskar att hitta nya (eller i alla fall nya för mig) favoriter som gärna har ett par tre böcker på nacken för precis som du säger, full bokhylla, så behöver man inte vänta på någon uppföljare. I alla fall inte i första taget🙂

  4. Chimamanda Ngozi Adichie, En halv gul sol är ju bara så bra. Lila hibiskus har jag inte läst än men det kommer!

  5. Härligt att ha En halv gul sol kvar att läsa!

Kommentera

