Om recensionsböcker

Lilla O skriver väldigt bra om recensionsböcker här! Och Petra här! (I dessa inlägg hittar ni sedan länkar till ytterligare bloggar på temat)

Jag får en hel del recensionsexemplar; bland annat från Piratförlaget, Norstedts, Natur & Kultur, Damm förlag, Olika Förlag och – vilket jag märker är lite olika för olika bloggare – Bonniers. Har jag glömt någon i all hast? I så fall ber jag om ursäkt.

På tal om min bokstress fick jag nyss ett mejl från Jenny på Piratförlaget med svar på min fråga om när man ska recensera en bok:

Apropå recensionsdatum – jag tycker egentligen huvudsaken är att boken inte recenseras för tidigt. Jag vill väldigt gärna att recensionsdatum respekteras. Men om man blir lite senare har ingen betydelse.

Kommentera

