Läsande skrivande människor

Vidarebefordrar en fråga från Ord och inga visor:

Frågan som gärna får spridas vidare lyder alltså: Du bokbloggar. Skriver du också eget skönlitterärt material? Drömmer du om att bli författare?

Mitt eget svar är ja och nej. Jag har skrivit skönlitterärt, men någonstans på vägen lade jag av. Kanske var det för att jag fick ett jobb där jag skriver och skriver och skriver och helt enkelt blev trött. Eller så tittade jag på mina alster och dömde bort möjligheten att någonsin bli utgiven. Jag vet inte riktigt. Jag tror att jag kommer att skriva skönlitterärt någon gång i framtiden igen, så därav mitt kluvna svar. Just nu cirklar mina tankar lite kring en barnbok. Vi får se.

P.S Jag har förresten blivit utgiven en gång. En novell jag skrev i gymnasiet gavs ut i antologin I mina ögon.

Kommentera

