Bokbloggsjerka 8: Om filmatiseringar

Annika är igång igen. Ni har väl koll på Jerkan?

VILKEN ÄR DEN BÄSTA RESPEKTIVE DEN SÄMSTA FILMATISERINGEN DU NÅGONSIN HAR SETT? MOTIVERA GÄRNA VAD SOM VAR BRA RESPEKTIVE DÅLIGT!

Bästa: Jag tror nog jag får säga Låt den rätte komma in. Det är en så vacker film att den står helt och hållet för sig själv. Bra både i bok- och filmform. Tycker jag.

Sämsta: Jag får nog härma Annika själv här, för det finns inte mycket jag tycker så illa om som senaste tidens filmatiseringar av såväl Mankells som Sjövall-Wahlöös böcker. Det finns några helt ok både Wallander- och Beckfilmer, men de nya; usch. Jag blir förbannad när jag ser dem.

2 responses to “Bokbloggsjerka 8: Om filmatiseringar

  1. Håller med dig om ”Låt den rätte komma in”. Tycker också att de lyckades bra med Millenium-trilogin. Men för det mesta brukar jag bli besviken när jag ser en filmatisering av en bok som jag tyckt mycket om.

  2. Jag har sett någon film om Beck och jag tycker att den enda behållningen är grannen med stödkragen. Och då har man kanske missat något väsentligt på vägen, eller?

Kommentera

