Pocketkedja: Slutrapport

Idag har jag som synes fått mitt sista pocketkedjepaket. Det betyder att det är dags att summera. Nedan kommer en lista över böcker jag fått och skickat. Jag ska kika runt på övriga kedjan och fylla på det här inlägget med kompletta kedjor. Tyvärr var jag slarvig och antecknade inte alltid som jag borde.

Jag har fått en perfekt blandning av böcker jag längtat efter, böcker jag borde läsa och böcker jag inte vetat att jag borde läsa. Långt ifrån alla är lästa ännu, men var säker på att recension kommer här på bloggen så småningom. En i taget, så att säga.

Hur som helst har det varit fantastiskt roligt att hålla i kedjan. Roligt, men betydligt mer ansträngade än jag trodde. Men låt er inte avskräckas, nu är det er tur. Vem drar igång nästa projekt?

Paket 1:
Busters Öron – Maria Ernestam (skickades vidare)
Kafka på Stranden av Haruki Murakami (Norstedts)

Paket 2:
Bergets döttrar av Anna Jörgensdotter
Ett Förvridet Sinne – Minette Walters (skickades vidare)

Paket 3:
Att tro på Mister Pip av Lloyd Jones
Envar av Philip Roth (Skickad vidare)

Paket 4:
Jägarens hjärta av Deon Meyer (Weyler)
80 grader från Varmvattnet av Karin Alfredsson (Skickad vidare)

Paket 5:
Blonde av Joyce Carol Oates
Dyngkåt och hur helig som helst av Mia Skäringer (Skickad vidare)

Paket 6:
The poisonwood Bible av Barbara Kingsolver
Sommarboken av Tove Jansson (Skickad vidare)

Paket 7:
Guernseys litteratur- och potatispajssällskap av Mary Ann Shaffer från Hannas hörna, Fiktiviteter, En och annan bok
Primtalens ensamhet av Paolo Giordano (Skickad vidare)

Paket 8:
En halv gul sol av Chimamanda Ngozi Adichie
Kärlekens historia av Nicole Krauss från Boktradition, Maritas bibliotek, Lillaosblogg, Hannas hörna, Fiktiviteter, En och annan bok

Jag skickade:
Filosofiska Söndagsklubben av Alexander McCall Smith
Hundra Procent Fett av Liv Strömquist
Vågorna av Virginia Woolf
Grannarna av Fredrika Bremer
Att stänga det öppna samtalet av Anders R Olsson
Lyckan är en sällsam fågel av Anna Gavalda
Nick & Norahs oändliga låtlista av Rachel Cohn och David Levithan
Bönbok för en vän av Joan Didion
Resa till Port Said av Lina

Min kedja:
(I de fall där bloggaren har skrivit en slutrapport/har en tag som man kan länka om kedjan länkar jag här till det)
1. Ex libris Cia
2. Boktradition
3. Maritas bibliotek
4. Enligt O
5. Hannas hörna
6. Fiktiviteter
7. En och annan bok
8. En full bokhylla är en rikedom

Den andra kedjan, som var kortare och därför är avslutad sedan tidigare, finns här!

One response to “Pocketkedja: Slutrapport

  1. Jag har glömt… måste be Lilla O och Fiktiviteter om hjälp.

Kommentera

