Inte en chans

I år var chanserna att jag skulle ha läst nobelpristagaren större än någonsin. Men nej.

Här hittar ni skånskans kulturskribents kommentarer. Att han kallar Llosa sexist får mig ju inte så himla sugen att ge mig på en bok.

3 responses to “Inte en chans

  1. Jodå, jag har läst två böcker innan jag började blogga som jag är lite tveksam till. Visst var det mycket humor och burlesquet är väl ordet man skulle kunna använda, om man inte vill vara lika snäll kan man säga vulgär… Och gubbsjuk…

  2. Ok, ok jag ÄR visst inte fel ute i mina aningar om Vargas Llosas kvinnosyn.

  3. Jag kommer inte att läsa honom. Han har säkert många kvalitéer, men hans unkna kvinnosyn skulle hindra mig från att uppskatta dem. Den stygga flickans rackartyg som kom ut 2006 har jag lyssnat på utdrag ur, och bara de har gjort mig arg på den enligt mitt tycke nedvärderande syn på kvinnor som han visar. Har läst/lyssnat på utdrag ur fler av hans böcker och de visar upp samma syn. Är besviken på svenska akademien i år. Läser inte författare bara för att de har fått Nobels litteraturpris. Det är livet för kort för.🙂

Kommentera

