Skynda skynda: Nobeltävling!

Författarinnan Selma Lagerlöf sitter längst till höger I mittersta raden bakom nobelpristagarna vid nobelprisceremonin 10:e december 1929 i Stockholms konserthus. Thomas Mann fick litteraturpriset det här året.Om det är några som kan komma med kvalificerade gissningar borde det vara bokbloggare? (I alla fall om de läst åtminstone några nobelpristagare…) Förresten behöver den inte vara kvalificerad, alla kan tävla HÄR!

Bilden: Selma Lagerlöf sitter längst till höger i mittersta raden bakom nobelpristagarna vid prisceremonin 10:e december 1929 i Stockholms konserthus. Thomas Mann fick litteraturpriset det här året. (Selma Lagerlöf fick det ju 1909)

4 responses to “Skynda skynda: Nobeltävling!

  1. Okej, nu har jag gissat på Nawal El Saadawi, bara för att hon själv så kaxigt tycker att hon förtjänar det. Vem gissade du på?

  2. Jag är utom tävlan, eftersom jag jobbar på Skånskan, och ärligt talat känner jag inte att jag har någon kvalificerad gissning! Jag skulle tycka det var väldigt roligt om Tranströmer fick det, för det skulle innebära att någon jag faktiskt läst (och tycker om) får det. Det skulle ju iofs gälla JCO och McCarthy också, för att nämna några i spekulationsgyttret.

  3. Den är Tranströmer-klubben är väldigt stor och väldigt passionerad.🙂
    Intressant att du jobbar på Skånskan, vi är trots allt några stycken som varken är bibliotekarier eller lärare.

Kommentera

