Bokbloggsjerka 11: Om längtan

Denna vecka har Annika en riktigt klurig jerka-fråga:

VILKEN BOK/BÖCKER ÖNSKAR DU ATT DU KUNDE LÄGGA VANTARNA PÅ HÄR OCH NU?

En tolkning av frågan kan ju vara vilken bok jag önskar att jag kunde läsa här och nu. Det är lätt, för det är Dödgrävarens dotter som jag läser just nu och verkligen inte vill slita mig från (har ännu inte bestämt mig för vad jag tycker, men läsa vill jag!).

Men jag tror att Annika menar en bok jag inte har tillgång till – och då är det ju lite fel att ta upp en som ligger i handväskan och väntar. Funderar på om jag väntar på någon uppföljare. McCall Smiths Isobel Dalhuise-serie ser jag ju alltid fram emot, men där kom det nyss en ny bok så det är ju ingen idé. NU vet jag (ni märker att jag klurar medan jag skriver va?). Den bok jag allra helst skulle vilja ha just nu är så klart Audrey Niffeneggers nya. Hon skriver på sin hemsida att hon jobbar med en som ska heta The Chinchilla Girl in Exile. Den längtar jag efter!

5 responses to “Bokbloggsjerka 11: Om längtan

  1. Guuuuud, ja. Jag skulle såå behöva en ”Her fearful symmetry” i höst. Går och väntar och väntar på att hitta boken som är den här höstens bok som den var för mig förra hösten.

  2. Jag tycker Audrey Niffenegger är en otrolig duktig författare, men har bara läst hennes första bok. Hur var ” Her fearful symmentry”? Den står i min bokhylla, men har inte läst den än. Kanske på tiden🙂

  3. Niffeneggers 3:a låter spännande, ska strax börja med 2:an och älskar ju 1:an.

  4. Det är svårt att formulera sig så att det inte finns någon risk att bli missförstådd men du har i vilket fall som helst tolkat frågan helt rätt🙂

    Audrey Niffenegger har jag faktiskt aldrig hört talas om så jag var in och spinkade lite på hennes hemsida. Det låter onekligen lite intressant även om hon inte skriver i min genre. Vi får se: det kanske blir att utforska hennes böcker lite närmare i framtiden. Tack för tipset!

    • Det är ingen kritik mot dina frågor – det är mest jag som försöker komma undan att svara på kluringar😉 Kul att ha tipsat om Niffenegger, Tidsresenärens hustru är en riktig riktig pärla!

Kommentera

