Vabdag

Jag älskar att min son är en läsande sådan, men när man innan klockan tio på förmiddagen läst 16 böcker OCH sett Spökdags Laban, då är man lite matt!

11 responses to “Vabdag

  1. Men det var 16 olika böcker i alla fall?
    Min dotter vill läsa samma bok 16 gånger. Helst🙂

    • Vilken gäller just nu? Här har det varit ovanligt varierat idag, kanske tio böcker totalt. Vissa dagar är det bara Laban som gäller – även i bokform!

  2. Det känns igen (både att läsa många olika och att läsa samma bok mååånga gånger). Det är inte utan att man behöver lite honungsvatten och en extra halsduk själv efter sådana dagar🙂 Min femåring har börjat ”läsa” böcker själv nu och minns varenda ord i väldigt många av favoritböckerna – lillebror är en ypperlig lyssnare😉

    • Låter skönt med lite avlastning. Sonens farmor och farfar kommer i eftermiddag så jag tror jag gömmer undan några böcker till dem!

  3. Åh, Laban! Men jösses… ni måste ha gått upp innan jag i morse för att hinna 16 böcker, även om de är korta!

  4. Ljudböcker?😀

    Det funkade från 2,5-års-åldern (om man hittade rätt bok), för oss.

    CD-skivor med sånger är annars ett alternativ.

    Eller att tillsammans utforska vad som finns på svtplay och sedan välja kategorier och barn (eller varför inte tillsammans något spel på bolibompa-webben, finns rätt kul och mycket okej spel även för mammor som inte vill ha barn med fyrkantiga ögon, t ex Drömmarnas trädgård-spelet (eller se detta på svtplay också! Lugnare än Teletubbies!)

    • Ljudböcker funkar inte riktigt ännu, men sångskivorna går varma. Måste tipsa om boken med sångskiva ”Du och jag och min lilla cykeln”, den är en pärla!

      Tack för svt-play-tipsen, vi har hittills bara tittat på fåret shaun och det uppskattar vi vuxna mer än sjuklingen….

      • Testa I drömmarns trädgård (inte spelet, då alltså, utan det som finns som program på svtplay/barn). Jättefint, från 1,5-årsåldern🙂

        Annars är det bra om man som förälder tycker något är lite bra. Ni kan kolla upp Barbapappa och Pingu på Youtube också. Särskilt Pingu borde kunna funka, och fåret Shaun inte riktigt gör det (och är det verkligen ett han-får, förresten? Det har jag grubblat mycket över.)

        Jag har sneglat mycket på just Du och jag och min lilla cykel som julklapp, så ditt tips låter bra.

        Hoppas sjuklingen kryar på sig!

  5. Du har skapat ett läsmonster!😀

  6. Jag läste någonstans att Per Wästberg läser en bok om dagen. Det tyckte jag var imponerande, men 16 stycken innan förmiddagskaffet slår ju Wästberg ordentligt🙂

Kommentera

