Istället för plastbyttor

Har varit på mitt livs första Tupperwareparty. Lyckades faktiskt komma därifrån med plånboken oöppnad, men nu ligger jag här och fantiserar om ett liknande bokpartaj. Hade kunnat bli livsfarligt för ekonomin, men ändå – tänk er ett pocket-home-party! Vore nåt va?

5 responses to “Istället för plastbyttor

  1. Det är faktiskt en riktigt bra och kul idé. Om än dyr som du säger🙂

  2. Haha, jag koper aldrig tupperware, men pa ett pocket-home-party skulle jag kunna spendera For Mycket. jag tror att du ar en affarside pa sparen!

  3. Det där är ju MIN idé ju… undrar hur man drar igång något sådant?

    • Du som är bibliotekarie (för det är du väl?) kunde hyra ut dina tjänster till bokcirklar – skräddarsydda boktips hemma, liksom, och deala med förlagen så folk kunde köpa böckerna billigt! Voila!

  4. Jag såg precis ett avsnitt av Babel (jag såg en massa avsnitt på svtplay igår, så jag minns inte om det var det senaste eller inte), där Björn af Kleen ordnade boktupperware – han reste hem till folk med en låda böcker, och pratade (och ev sålde) sin bok över en god middag. Det såg hemskt trevligt ut alltihop.

    Men det finns nog plats för konceptet pockettupperware, utan författare inblandade också, tror jag🙂

Kommentera

