Pocket & Påhitt: Mina svar

Jag har fått en påhittskompis (Hej!), och nu ska jag svara på lite frågor.

* Vilken genre eller författare gillar du bäst?

Oj. En av mina stora favoritförfattare är Carina Burman, och hennes böcker kan nog representera min boksmak i övrigt också. Romaner, ofta med kvinnohistoria i fokus, som berör och engagerar.
* Vilken genre eller författare är du nyfiken på?

Jag har en önskelista här, som jag försöker hålla uppdaterad men självklart finns det tusentals böcker som jag är nyfiken på som jag inte tänkt på att skriva in där.

* Vad har du läst, men tänkt ”Aldrig mer!” om..?

Jag läste en bok av Neil Gaiman för bokcirkeln, eller jag läste ju aldrig ut den. Så man kan väl säga att jag blev lite avskräckt..

* Finns det någon författare som du samlar på? Har du allt?

Det gör det, och i de fallen har jag allt de skrivit. Tror jag.

* Finns det någon lista publicerad, över vad du har läst genom åren?

Min läsning 2009 och 2010 finns (klicka på årtalen), i övrigt har jag tyvärr inga listor över vad jag läst. Jag startade bloggen redan 2008, så om jag skrivit om en bok som jag läst innan 2009 så hittar du den genom att söka på titeln.

* Annat litterärt, värt att veta..?

Jag läser gärna på originalspråk och originalspråket är ett jag kan, det vill säga företrädelsevis engelska.

* Vad äter du för godis?

Försöker att inte äta för mycket, men jag tackar ju inte nej till choklad och inte till sötlakrits heller.

* Naturgodis – ätbart eller inte..?

Absolut ätbart!

* Dricker du te eller kaffe? Favoriter? Odrickbart?

Rött och grönt te dricker jag gärna!

* Hobby?

Just nu är läsning den hobby jag hinner med. Sjunger även i kör.

* Favoritfilm?

Oj. En gång i tiden var det enkelt att svara på (då var det Döda poeters sällskap, Reality Bites och Before Sunrise  – någon som hittar en gemensam nämnare), nu ser jag det som är aktuellt. Helst drama eller romantisk komedi. Deckare och skräck ser jag inte utan maken bredvid.

* Favoritmusik?

Marit Bergman, Säkert! För att nämna några.

* Stjärntecken? Favoritfärg?

Kräfta (helt ointressant om du frågar mig). Gillar grönt. Och svart. Och blått.😉 Men mest grönt.

* Samlar du på något?

Inget mer än böcker.

4 responses to “Pocket & Påhitt: Mina svar

  1. Hallå bokbytarkompis
    Jag ser att vi har mycket lika i vårt gillande av böcker. Har fått många ideér av dina svar. Jag har svarat på dina frågor på min blogg. Nu ska här funderas i några dagar innan din överraskning kommer på posten🙂

  2. Kul! Jag kommer också att klura några dagar innan det är dags! Ska bli roligt både att tänka ut något till dig och att få paket!

  3. Vi måste absolut diskutera Burman nån gång du och jag!

    /Vixxtoria (också en kräfta som gillar grönt)

Kommentera

