Vilket sug…

jag fick efter att läsa En dag efter kvällens Babel!

Och även om Kalle Linds proggiga barnböcker är lite proggigare än min barndoms så blev jag ändå peppad att ta upp läsningen av hans bok. Och nostalgisk! Inte av hans böcker men Trulsa-boken som kulturjournalisten jag glömt namnet på visade i slutet. Kommer ni ihåg att ett utdrag fanns i Min skattkammare? Åh, jag älskade Trulsa!

För övrigt är det lite mycket just nu, på jobbet och hemma. Huspapprena påskrivna, besiktning måndag. Och i helgen lanseras ett projekt som jag jobbat med hela hösten. Kul, men som sagt; mycket nu!

One response to “Vilket sug…

  1. Jag läser Kalle Linds ”Proggiga barnböcker” just nu och den ger upphov till ett och annat skratt, men jag förfäras också en del över hur det var. Framför allt är det utdragen ur Frances Vestins ”Handbok i barnindoktrinering”.

Kommentera

