Bokcirkelbok 20: Dödgrävarens dotter

Av Joyce Carol Oates

Betyg:

  • MG: 4
  • MF: 4
  • KH: 4
  • EE: 3,5

Som ni ser var den här boken en favorit i bokcirkeln. Inte så konstigt kanske med tanke på hur den har hyllats och kanske är det hajpen som drar ner mitt betyg lite. Fast framför allt är det något som jag tycker verkar genomgående för JCO (med de få böcker av henne som jag har läst i ryggen) – en brist på redaktörsingrepp. Den här boken skulle, liksom Blonde, vinna så himla mycket på att någon gick hårt åt den med en rödpenna.

Det är inte det faktum att den är lång i sig, jag läser ofta och gärna tegelstenar, men att den stundom blir långrandig, som jag vänder mig mot.

I övrigt är det här ju en riktigt bra bok. Gripande, spännande på ett lite krypande sätt, och oerhört tragisk.

One response to “Bokcirkelbok 20: Dödgrävarens dotter

  1. Pingback: Så blev 2010 | En full bokhylla är en rikedom

Kommentera

