Julig enkät

1) Vilken bok önskar du dig i julklapp?

Jag önskar mig Igelkottens elegans av Muriel Barbery och En dag av David Nicholls, för det är två böcker jag missat i flödet och verkligen tror att jag kommer att gilla. Hade tänkt att önska mig På spåret -boken men igår fick jag ett trevlig mejl från förlaget Max Ström som ville skicka just den till mig. Inte mig emot!

2) Om du fick ge en bok till vilken känd person du vill, vilken person skulle du välja och vilken bok? Skriv gärna varför.

Jag undrar om Jimmie Åkesson har läst Lena Sundströms bok om rasismen i Danmark? Annars får han den av mig.

3) Nämn en bok som du tänker ge bort i julklapp

Om jag inte redan lånat ut Spill av Sigrid Combüchen till mina föräldrar hade de fått den. De är ju från Lund och jag tror de kommer att uppskatta den. Sedan får nog den här gå till den släkting som fick ettan i serien förra julen.

4) Har du någon jultradition som du följer varje jul?

Jag har ju namnsdag på julafton, vilket gjort att jag sedan barndomen fått en julklapp på morgonen. Så även min bror eftersom ingen jävel kommer ihåg honom den 16 juni. Den här traditionen med en morgonklapp har jag tagit med in i min nya familj, namnsdag eller inte.

5) Vad har du alltid på ditt julbord?

Jag är inte så konservativ på den fronten. Däremot är jag väldigt glad om mormors jordärtskocksgratäng finns! I år firar jag för första gången med makens familj, och ser fram emot många nya smaker!

6) Vad önskar du dig i julklapp utöver boken i fråga 1.

En iphone eller ipad. Fast om jag fick det skulle jag få ångest, för om någon annan gav mig det skulle det vara en för dyr julklapp och om maken gav mig det skulle jag tycka att vi nog har bättre saker att lägga pengarna på.. med flytt och allt. Vi har för övrigt begränsat våra julklappar till varandra just av det skälet.

3 responses to “Julig enkät

  1. Hej!
    Har själv kollat in På spåret, du måste tala om ifall den är bra!:)

    Är ett galet På spåret fan själv! Och boken verkar vara kul!

  2. Tycker att bokpresenten till Jimmie Åkesson låter alldeles utmärkt =)

  3. Pingback: A meme for all my book-loving friends | amy n parker

Kommentera

