Julkalender: Lucka 2

Välkommen till En full bokhyllas julkalender 2010!

December 2010 blir frågesportens månad på bloggen. Svara i kommentarsfältet, och länka gärna till julkalendern i din egen blogg!

När julen är över kommer jag att lotta ut ett fint bokpris bland alla som varit med och svarat, du får en lott per (rätt) svar så missa ingen lucka!

Lucka 2:

Vem har skrivit den fina barnboken Marias lilla åsna, om julen ur åsnans perspektiv, och var kommer den författaren ifrån?

Bonus: Rätt svar ger också svaret på vilken by min morfar var från. Författaren har också skrivit en av mina favoritbarnböcker, på ett helt annat tema.

11 responses to “Julkalender: Lucka 2

  1. Vilka minnen jag får! Marias lilla såna var vår juletids höguppläsningsbok på lågstadiet! Vilka tider 🙂
    Författaren är Gunhild Sehlin och kommer från Vittsjö!

  2. Lånade precis ut boken, för atat någpn minut sedan! Vilken tajming! Visst är det Gunhild Sehlin.:)

    • Häftigt. Hoppas den som lånade den blir nöjd. Jag har faktiskt träffat författaren när jag var liten, och har en del signerade böcker av henne. Min morfar kände henne, han var också författare.

      • Haha, ser vilken fantastisk stavning jag har också.;) Så går det när termostaten är paj och man skriver på tangentbordet med vantar.;)

  3. Gunhild Sehlin från Vittsjö. Har aldrig hört talas om boken men nu har jag ju något att kolla upp 🙂

  4. Gunhild Sehlin från Vittsjö 🙂

  5. Gunhild Sehlin – vilket jag fick googla – och Vittsjö, vilket var lätt med den ledtråden :-). Aldrig hört talas om boken konstigt nog, men ska definitivt kolla upp den nu!

  6. Gunhild Sehlin, född i Eksjö med dog i Vittsjö.

Kommentera

