Julkalender: Lucka 3

Välkommen till En full bokhyllas julkalender 2010!

December 2010 blir frågesportens månad på bloggen. Svara i kommentarsfältet, och länka gärna till julkalendern i din egen blogg!

När julen är över kommer jag att lotta ut ett fint bokpris bland alla som varit med och svarat, du får en lott per (rätt) svar så missa ingen lucka!

Lucka 3:

Vad händer när Lisabet ska följa med Alva och köpa julklappar?

Bonus: En av de få psalmer jag kan, kan jag för att Lisabet sjunger den i just boken Titta Madicken, det snöar! Hon lär sig också en mindre finstämd sång. Kan du texten på den?

6 responses to “Julkalender: Lucka 3

  1. Jo, då Madicken var sjuk fick Lisabet själv gå med Alva för att köpa julklappar och vips som det var så befann hon sig bakom Andersson’s släde och var på väg ut i den okända skogen…🙂

  2. Pingback: Lucka 3 hos En full bokhylla « Little Me and My Books

  3. Lisabeth skulle åka bakom släde som de stora barnen och sedan vågade hon inte släppa taget🙂
    Klart jag kan den sången🙂
    Nu ska djävlar annama drickas brännvin här ska Andersson bli full

  4. Hon hamnar bakom Anderssons släde och åker med in i skogen.

  5. jag ahde faktiskt glomt vad som hander tills jag laste kommentarerna! Ah, vad laskigt jag tyckte att det var nar jag var liten!

  6. Lisabet står helt plötsligt på medarna bakom en släde, på väg rakt ut i skogen. ”Blott en dag ett ögonblick i sänder” – ”Här ska djävlar-i-mig drickas brännvin, här ska Andersson bli full”.

Kommentera

