Julkalender: Lucka 8

Välkommen till En full bokhyllas julkalender 2010!

December 2010 blir frågesportens månad på bloggen. Svara i kommentarsfältet, och länka gärna till julkalendern i din egen blogg!

När julen är över kommer jag att lotta ut ett fint bokpris bland alla som varit med och svarat, du får en lott per (rätt) svar så missa ingen lucka!

Lucka 8:

Okej, ni anar ett tema här. Men jag lovar, detta är den sista Claqué-frågan så överge mig inte. Detta är också den första frågan som jag inte tror går att googla fram svaret på: Vad heter pojken en trappa upp i boken med just det namnet?

Bonus: Det är ett ganska vanligt pojknamn, så tillåt er att gissa om ni inte vet. Det kan bli rätt!

8 responses to “Julkalender: Lucka 8

  1. Ghaaa! Jag har aldrig läst Claque. Och du har helt rätt i att det är svårgooglat. Pojken kanske heter Mattias?

    • Nope. Se det som en hint och spring genast och låna minst en Claqué-bok! Jag misstänker att du skulle gilla henne skarpt!

  2. Fredrike självklart😉

Kommentera

