Lite nyheter, eller sanningen om bokmässebabyn

När jag var på bokmässan skojade jag om vem som skulle ha ett spädbarn med sig nästa bokmässeträff (Maria hade det i år, jag hade det förra året). Vad jag inte visste då var att det ser ut som att det blir jag.

Idag hos barnmorskan fick jag höra ett litet hjärta slå, så nu vågar jag tro på att det inte är en 15 veckors magsjuka jag dragits med…

21 responses to “Lite nyheter, eller sanningen om bokmässebabyn

  1. OMG Congratulations!!!!!! : D

  2. Et stort grattis!
    Vad härligt med en liten ny på gång. Hoppas att illamåendet ger sig snart.

    • Tack! Tyvärr verkar illamåendet inte ge sig denna graviditet heller. Tack och lov har jag fått bättre tabletter denna gång, så jag uthärdar!

  3. Naaaw! Vad fint, grattis!

  4. Grattis! Så spännande!

    (Men vi behöver inte fortsätta med att köra varannan varje bokmässa va?😉 )

  5. Grattis!!! Vad kul för dig!

    Jag måste ta och köpa Vinterns söta!!!

    Om jag inte vore så ”duktig” så skulle jag också kunna läsa nätterna igenom. Men jag har en tid då jag måste sluta och den brukar jag hålla.

  6. Kommentaren om Vinterns söta hamnade lite fel. Kanske dags att lägga sig nu!😉

  7. Nej men vad roligt! Stort grattis!!!

  8. Men himmel! Grattis! Vad roligt!!! Tänk att det blir du! Åhh!

  9. Så roligt! Stort grattis! Hoppas att illamåendet släpper nångång, bara!😉

  10. Grattis grattis! Det där illamåendet är ju för hemskt. Hoppas det släpper snart!

  11. Grattiiiiiiis!🙂 Vad kul! Själv går jag fortfarande i ”ska vi ha en till?” tankar….

  12. Vad roligt, grattis! Bra att du upprätthåller bokmässebabytraditionen🙂

  13. Grattis, härligt att en ny bokmal är på gång.

  14. Ännu en gravid bokbloggare

    Det blir en till som kommer med en liten till bokmässan. Men jag är inte beredd att avslöja vem jag är riktigt än.😉 Jag fick ett plus idag nämligen så jag avvaktar tills jag är lite längre gången.

    • Åh, vad roligt. Då kommer din att vara ännu något pluttigare när det är dags med mässa! Ser fram emot när du ”outar dig” så småningom! Och grattis!

  15. Det här har jag helt missat (vad gjorde jag 9 december??). Många många grattis!

    Jag kan tänka mig att gå bakom dig och en tvillingvagn på bokmässan för att slippa knuffar. (Skaffa nu en riktigt bred vagn, och ingen sån där löjlig och smidig dubbeldäckare!)

  16. Pingback: Day 06 – A book that makes you sad | En full bokhylla är en rikedom

Kommentera

