Julkalender: Lucka 14

Välkommen till En full bokhyllas julkalender 2010!

December 2010 blir frågesportens månad på bloggen. Svara i kommentarsfältet, och länka gärna till julkalendern i din egen blogg!

När julen är över kommer jag att lotta ut ett fint bokpris bland alla som varit med och svarat, du får en lott per (rätt) svar så missa ingen lucka!

Lucka 14:

Hur mycket tänker medelsvensken lägga på julklappar i år (enligt en enkät genomförd av Nordea)? Den som kommer närmast den exakta siffran får rätt!

Bonus: Tio dagar kvar till julafton! Har du köpt alla julklappar ännu? Vem är svårast att köpa till? Själv har jag en del kvar att handla, men har ganska bra koll på vad jag behöver skaffa. Maken är nog svårast, men roligast att köpa till!

7 responses to “Julkalender: Lucka 14

  1. Kan det vara 4800 kr?
    Jag firar inte jul så det blir inga presenter i bemärkelsen ”julklappar”. Snarare blir det nyårspresenter och priset brukar variera 🙂 Försöker köpa det som personen i fråga saknar i hushållet. Skulle helst vilja köpa böcker, men har så svårt att ge bort dem då jag själv brukar vilja ha dem! Hmm… 🙂

  2. 2700 kronor på julklappar. Om folk helt enkelt köpte böcker på rea skulle de spara mycket pengar säger jag!

    Jag har några konstiga klappar kvar, bland annat till de mest svårköpta, min pappa (som har allt) och min mormor (som inte minns vad hon har).

  3. Pingback: Laudiobloggen - Allt om Laudio och ljudböcker

  4. 2 700 kronor
    Personer av mankön är alltid svårast. Vuxna har ju det mesta redan. Jag tänker på datorn göra tjusiga presentkort med tjänster som innehåll: en tur till klädvaruhuset utanför sta’n i bilosin med privatchaufför (= jag), hemlagad middag, nygräddat bröd. Detta pysslande i Photshop och Word återstår ännu, men idéerna finns!

  5. drygt 2 700 kronor, dvs mer än 2700, 2750 kanske…….:-)

    jag köper inte så mycket julklappar, vi är tre som firar jul ihop, jag minman minvuxnadotter, så vi köper åt varann!

  6. Jag tror på 2740:-. De flesta julklappar är ut tänkta i varje fall så bara inköp kvar… Sambon är helt klart svårast men också roligast 🙂

  7. 2 700 kr!

Kommentera

