Julkalender: Lucka 15

Välkommen till En full bokhyllas julkalender 2010!

December 2010 blir frågesportens månad på bloggen. Svara i kommentarsfältet, och länka gärna till julkalendern i din egen blogg!

När julen är över kommer jag att lotta ut ett fint bokpris bland alla som varit med och svarat, du får en lott per (rätt) svar så missa ingen lucka!

Lucka 15:

Min fina kör samlade ihop pengar till Murikhjälpen igår. Jag kunde tyvärr inte vara med, men har sett dem och njutit här! Sången de framför kommer från en känd revy. Vilken?

Bonus: Vi hade vår första riktiga konsert nyligen. Här kommer ett klipp från den. Sjunger du?


4 responses to “Julkalender: Lucka 15

  1. Jag tänker inte hymla med att jag har googlat (det gör jag jämt, om inte annat för att kolla mitt eget minne), och kommit fram till att det här är från 1970 och 88-öresrevyn.

    Jag har som bonus lyssnat på hela radioinslaget, och hela körslaget här ovan också. Dessutom har jag sjungit. Till exempel i badhuset i lördags, då jag och dottern sjöng Staffansvisan i stämmor, och en vilt främmande (och antagligen hörselskadad) kvinna kom fram och berömde min vackra stämma. Det har aldrig hänt tidigare och lär aldrig hända senare heller men jag blev väldigt glad. Jag har sjungit i kör i några omgångar på den tiden jag var ung (och olyckligt kär, även om det inte har så mycket med själva körsjungandet att göra) och jag planerar att ta upp det igen när jag blir pensionär (och färgat håret blått, vilket inte heller har så mycket att göra med själva sångutövningen), för däremellan (HÄRemellan) känns det för närvarande oöverstigligt att klämma in det i veckoschemat.

  2. 88-öresrevyn
    Igår hade vi körövning och på söndag Advents- och julkonsert. Sången är en vitamininjektion och ett sjukgymnastikpass!

  3. 88-öresrevyn

  4. 88-öresrevyn, sjunger hellre än bra… dock inte i kör eller något liknande.

Kommentera

