Julkalender: Lucka 23

Välkommen till En full bokhyllas julkalender 2010!

December 2010 blir frågesportens månad på bloggen. Svara i kommentarsfältet, och länka gärna till julkalendern i din egen blogg!

När julen är över kommer jag att lotta ut ett fint bokpris bland alla som varit med och svarat, du får en lott per (rätt) svar så missa ingen lucka!

Lucka 23:

Nu börjar det vattnas i munnen vid tanken på det riktiga julbordet. Lucka 23 blir en ren gissningslek, ni är väl ganska trötta på att tänka (googla!) vid det här laget?

Vilken av följande knölar är viktigast på mitt julbord:

Potatis, jordärtskocka eller koregi?

Bonus: Faktum är att rätt svar är något som jag med största sannolikhet inte kommer att se på mitt julbord i år, eftersom vi firar med makens familj. Jag klarar mig, men nästa år ska jag nog se till att det finns lite **** var vi än firar. Vad vill du inte vara utan på julbordet?

8 responses to “Julkalender: Lucka 23

  1. Jag gissar på koregi eftersom jag just googlat (!) om den, fick lära mig nåt nytt!
    Konstigt nog vill jag alltid ha ägg på julbordet, kanske för att det alltid fanns i mitt föräldrahem.

  2. Ann-Sofie på OOOF bok

    Kom inte hit för att svara/tävla utan för att önska en god jul och gott nytt år och jag ser fram mot fortsatt bra bloggande. (men jag tror jordärtskocka, för den är godare än potatis och att jag inte vet vad koregi är = ) )

  3. Potatis såklart!

    Jag kan dock inte vara utan rödbetssalladen, det är ju bara såååå gott!!!

  4. Koregi har jag också googlat på – vad spännande! Jag hoppas att det är det.
    skinka, för min del. Den kan man ha till mycket.

  5. Vadå inte behöva googla? Koregi har jag aldrig hört talas om, men det är antagligen det du kommer sakna på din makes familjs julbord, för de har nog heller aldrig hört ordet.

    Jag vill ha lax på mitt julbord.

    Och många goda julhälsningar till dig!

  6. Jordärtskocka svarar jag. Köttbullar är ett måste!

Kommentera

