Julkalender: Lucka 24

Välkommen till En full bokhyllas julkalender 2010!

December 2010 blir frågesportens månad på bloggen. Svara i kommentarsfältet, och länka gärna till julkalendern i din egen blogg!

När julen är över kommer jag att lotta ut ett fint bokpris bland alla som varit med och svarat, du får en lott per (rätt) svar så missa ingen lucka!

Lucka 24:

Idag tänker vi på de barn som inte får fira jul. Som inte får några julklappar.

Vilken artikel i FN:s Barnkonvention säger att barn har rätt att lära sig läsa (eller, som man också kan uttrycka det, få grundutbildning)?

Bonus: Via Unicef kan man köpa sagoböcker till barn som inte har så många. Det tycker jag att du ska göra (klicka på länken och skänk pengar!). Om minst tre personer gör det, och dyrt och heligt intygar att han/hon gjort det i kommentarsfältet (innan 31/12 2010), så lovar jag att jag ska köpa lika många paket. Skulle vi komma upp i tio personer som gör det så ska jag för min del köpa 5 paket – det skulle innebära totalt 45 sagoböcker (3 per paket) till barn som behöver dem!! Det vore väl en bra om än något försenad julklapp?

8 responses to “Julkalender: Lucka 24

  1. Artikel 28

  2. Artikel 28
    tyvärr har jag inga barn att köpa böcker till.

    God Jul och tack för i år!

  3. Artikel 28, eftersom jag känner mig snäll nu i juletider är det klart jag köper 1 paket böcker🙂

  4. Artikel 28

  5. Hej, Eva!

    Jag såg den här utmaningen först nu, en dag försent. Mycket bra initiativ! Nu har jag i varje fall köpt ett bokpaket jag också.
    God fortsättning!
    /Johan

  6. Pingback: Och vinnaren i julkalendern är…. | En full bokhylla är en rikedom

Kommentera

