Pappan, havet och pannkakorna

Ikväll ska jag på ”min andra bokcirkel”. Det är egentligen min första, men man kan nog säga att jag dumpade den när jag startade bokcirkeln via den här bloggen. Jag har inte hunnit, och jag har prioriterat bort dessa träffar för att vi nästan aldrig pratade om böckerna vi (åtminstone några av oss) läst. Vi hade trevligt, och jag har fått flera nya vänner den vägen, men tiden räckte helt enkelt inte till.

Gulltjejerna i cirkeln har ändå tappert fortsatt att bjuda mig, och när jag såg att de skulle läsa Pappan och havet av Tove Jansson till idag så slog jag till. Det är ju trots allt en bok jag läst minst 20 gånger, så det vore kul att prata om den med andra. Dessutom har jag förtsått det som att det utlovas pannkakor. Då kan man ju inte banga!😉

One response to “Pappan, havet och pannkakorna

Kommentera

