Day 04 – Favorite book of your favorite series

Eftersom jag valde att lyfta fram Karin Alfredsson och Ellen Elg blir det ju bland dessa böcker som favoriten ska koras. Och jag får nog säga att den här fortfarande är favoriten.

Tror den ligger mig närmast delvis för att den berör något som så uppenbart fortfarande är ett problem på många håll även i västvärlden, där jag väl känner igen mig bäst. Och så är den ju både spännande och välskriven så klart!

Detta inlägg är en del av utmaningen 30 days of books.

Kommentera

