Mina böcker har flyttat

Och det har jag också!

Helgens stora flytt gick över förväntan. Tack och lov har vi fina vänner och väldigt hjälpsamma föräldrar så allt flöt på smidigt. Sonen var hos mappa (som ju just flyttat sitt liv 110 mil söderut och inte orkade titta på en flyttlåda) och där hölls även jag på nätterna för att det inte skulle bli allt för stökigt för honom. Att flytta som gravid, med den foglossning som det i mitt fall innebär, är en märklig upplevelse. Jag är van att bära och ta i, och så plötsligt står man där som någonslags arbetsledare och får ont bara av det. Nåja, så får det vara.

Det känns i alla fall toppen att vara på plats, i ett jättefint hus som dessutom så smått börjar bli beboeligt. Ett rum är dock fortfarande en enda röra, men det är också det rum som i slutänden kommer att bli bäst: biblioteket. Till dess läser jag det som ligger överst i kassarna…

4 responses to “Mina böcker har flyttat

  1. Ett eget bibliotek! Vad avundsjuk jag blir! Jag vill också ha… (Även om min familj nog skulle säga att hela min lägenhet är som ett enda stort bibliotek :))

  2. Du får säga till när det är dags att komma ner och börja sortera upp böckerna! Känns lite som mitt jobb ;-). Så länge du bibehåller bokstavsordningen vill säga!

    • Om det innebär att vi får hjälp lovar jag att bibehålla bokstavsordningen. Däremot måste vi först hitta ett bra hyllsystem och få upp hyllorna!

Kommentera

