Bokreataktik

Sitter och kollar lite på näthandlarnas bokreor. Klart man blir sugen på att boka ett helt gäng med böcker (den här, och den här till exempel), men jag håller mig. Någonstans känns det så tråkigt att beställa. Hela grejen med bokrea var ju en gång i tiden att fynda på plats. Att hitta pärlorna på bokborden. Jag kan inte riktigt släppa det.

Hur lägger ni upp reataktiken?

6 responses to “Bokreataktik

  1. jag har ännu inte beställt på rea i förväg.. vill gå dit, helst på natten🙂

  2. Sörjer också bokrean. Har du läst artiklen på just det ämnet i senaste Filter? Sorglig men intressant läsning för oss som blir lite nostalgiska vid tanke på fyndandet över trånga bord.

    Samtidigt var mitt föhållande till rean mer komplicerat förr då jag bara vi presenter från den rean och önskade mig annat än hårt och fyrkantigt egentligen.

    • Nej men, hur har jag kunnat missa den? Läste biblioteksartikeln med stort intresse i alla fall! Min pappa fyller år i slutet av februari, och det är alltid en utmaning att ge honom något annat än reaböcker…

      • fullbokhylla

        Inser nu att biblioteksartikeln var i Vi Läser och att senaste Filter ligger oläst i ngn flyttkartong… Den som spar hon har!

  3. Nej, vem orkar kolla igenom sida efter sida på nätet? Inte jag i alla fall! Jag brukade också gå på natten, nu känns det ganska meningslöst. Bara samma gamla böcker år ut och år in. Få möjligheter till fynd, känns det som.

  4. Rean har nästan helt spelat ut sin roll för mig. Förr i världen (kan man skriva så utan att låta 100 år?), så tog jag hem kataloger, jämförde priser och gick ut i affärerna när dagen var kommen. Men nu lockas jag inte särskilt av utbudet, vare sig på nätet eller i affärerna, då det känns skralare för varje år som går. Undantag kan vara barnböcker som jag brukar passa på att köpa ett par-tre stycken av på ren impuls.

Kommentera

