Day 06 – A book that makes you sad

För att få reda vilken bok som gör mig ledsen just nu är det ju bara att titta en dag tillbaka. Jösses vad jag grät på cafét igår!

Jag gråter ofta när jag läser, inte minst nu och inte minst när det handlar om barn som far illa eller dör.

Samtidigt är ju frågan om det är likhetstecken mellan gråt och ledsenhet? Det är klart att sorgligheter gör mig tillfälligt ledsen, men är det en bra bok är ju grundkänslan under läsning ändå positiv. Värre är det med dåliga böcker. Dem är det ju inte värt att gråta över, bara lägga ifrån sig och gå vidare!

Vad gör dig ledsen under läsning?

Detta inlägg är en del av utmaningen 30 days of books.

 

 

Kommentera

