Day 09 – A book you thought you wouldn’t like but ended up loving

Ok, en bok jag inte trodde jag skulle gilla men som jag älskade.

Jag har faktiskt ett närliggande exempel. Det var nämligen inte alls med någon entusiasm som jag tog mig an Vad jag älskade nyligen. Men – vad jag älskade den! Läste ut den på tåget igår och återkommer med recension.

Nu läser jag för övrigt Sofi Oksanens Utrensning, vilket jag har en liknande oro inför. Jag förstod inte Stalins kossor alls, men hittills har Utrensning varit en positiv (om än gripande och otäck) upplevelse!

Detta inlägg är en del i utmaningen 30 days of books.

Kommentera

