Day 12 – A book you used to love but don’t anymore

Usch (det känns som att jag börjar varje inlägg i den här utmaningen med just ”usch”, i alla fall är det känslan när jag tar mig an en fråga. Jag minns ju inte!!)!

Jag är nog en ganska trogen läsare. Har jag älskat en bok, och om jag har det har jag ofta läst den om och om igen, så älskar jag den föralltid. Om inte för att den är fantastisk så för att jag en gång har älskat den. Sedan är det klart att det inte är alla böcker som jag älskar så till den milda grad att jag läser den om och om igen – vilket innebär att jag helt enkelt inte vet ifall jag älskar den ännu. Jag minns den som fantastisk och stannar vid det.

Jag har läst om ikoner som Den hemliga historien, till exempel. Och nej, jag blev inte besviken. Huruvida jag skulle ha älskat den om jag läste den för första gången idag vet jag däremot inte. Det går ju inte att veta.

Vixxtoria skriver om en sönderläst barnbok, och där är det klart att i den hyllan borde man kunna hitta något som platsar under den här rubriken. En bok som jag minns att jag älskade att titta i, just för bilderna, var Alice i Underlandet. En Disneyversion.

Där fanns fransbrödfjärilarna och den osynliga katten. Där fanns spelkortssoldaterna och igelkotten som krocketklot. Jag minns att jag älskade att titta på de här bilderna, men när jag för ett tag sedan läste en nyutgåva blev jag bara förvirrad. Jag skrev om det här.

Detta inlägg är en del i utmaningen 30 days of books.

One response to “Day 12 – A book you used to love but don’t anymore

  1. Pingback: Tweets that mention Day 12 – A book you used to love but don’t anymore | En full bokhylla är en rikedom -- Topsy.com

Kommentera

