Våndan över en bokreabeställning

Har ännu inte tryckt på ”köp”. Fem böcker på listan varav fyra reaböcker och varav dessa tre barnböcker. Kan inte

1, bestämma mig för om jag ska köpa något alls förrän bokhyllorna är uppe

2, bestämma mig för om det är just dessa böcker jag ska köpa.

När det gäller vuxenböckerna var det Gillian Flynns Sharp Objects som lurade in mig på Bokus reasida över huvud taget idag. Calliope tipsade och jag liksombara klickade.. Och det vet ju alla att det inte går att beställa EN bok, så då hittade jag Jasper Ffordes Eyre Affair, fast på svenska och började genast våndas över om jag ändå inte vill läsa den på engelska. När jag såg hur många fler böcker det fanns på originalspråk bestämde jag mig för att jag nog vill det. Man måste ju räkna med att man gillar någon som både Maria och Vixx hyllar så.

To be continued…

7 responses to “Våndan över en bokreabeställning

  1. Pingback: Tweets that mention Våndan över en bokreabeställning | En full bokhylla är en rikedom -- Topsy.com

  2. Bokstävlarna gillar också Eyre, vill jag gärna lägga på vågen.

    Angående tweeten om att man måste läsa allt på svenska om man läst första delen, så tycker så klart jag inte att det är nödvändigt. Jag vet att tvåan är översatt till svenska, men jag läste den på engelska. jag tvivlar på att alla kommer översättas; det är så mycket som innebär en lek med engelska språket att det inte kommer funka så bra tror jag. Men Var är Jane Eyre funkade väldigt bra!

    • Det är nog framför allt samlaren i mig som tänker så.. att om jag köper den första på svenska så kommer det att störa mig senare att köpa fler i serien på engelska! Har fortfarande inte bestämt mig dock..

  3. Hehe.. eller så lägger man helt enkelt några kronor extra på att köpa den på originalspråk från början!

  4. Gör som du vill. I den här boken vill man åt storyn, så då vill jag läsa på det språk som går snabbast. Och översättaren har gjort ett bra jobb (och ett hästjobb) tror jag man kan säga.

Kommentera

