Day 18 – A book that disappointed you

Jag har ju nyligen skrivit om En dag, och att den var så hajpad att den liksom aldrig kunde nå upp till de höjder jag väntade mig. Men det är ju ändå en bra bok.

En bok som verkligen gjorde mig besviken var Maria Svelands Att springa. Även här hade jag höga förväntningar, men här tycker jag att boken föll ganska platt. Ämnet – hur svårt det är att skipa rättvisa när det handlar om våld och övergrepp mot kvinnor och barn – är såklart jätteviktigt men budskapet överskuggade historien på ett sätt jag inte gillade alls.

Detta inlägg är en del i utmaningen 30 days of books.

One response to “Day 18 – A book that disappointed you

  1. Pingback: Tweets that mention Day 18 – A book that disappointed you | En full bokhylla är en rikedom -- Topsy.com

Kommentera

