Day 24 – A book that you wish more people would’ve read

Svaret får föga överraskande bli någon av Pellaböckerna. Men det är svårt det där. En av mina bästa kompisar, en som är lika boktokig som jag får tilläggas, hittade Pellas bok på ett antikvariat och läste den för något år sedan. Hon såg, sorgligt nog, inte dess storhet. Jag vet inte så mycket om varför inte egentligen, har knappast vågat fråga för jag blev så besviken (A, du kanske vill utveckla i kommentarsfältet?). Det är ju risken man tar när man rekommenderar böcker, och ju större favorit desto mer står ju på spel!

Detta inlägg är en del av utmaningen 30 dagar med böcker!

One response to “Day 24 – A book that you wish more people would’ve read

  1. Ja du, det är faktiskt en svår fråga att svara på. Jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det var som gjorde det, men jag fastnade aldrig i historien. Den var lite kantig och jag har för mig att jag inte riktigt gillade samspelet mellan karaktärerna. Jag kommer faktiskt inte riktigt ihåg (vilket tyvärr säger en del) men jag vet att jag blev besviken. Och det kanske är roten till det hela. Eftersom du älskar dem så mycket och vi vanligtvis har (ungefär) samma smak hade jag riktigt höga förväntningar – och det är ju som alla läsande vet inte alltid så bra. Eller så är det helt enkelt en sådan där bok som man ska läsa första gången i en viss ålder. Jag tror nog att jag hade fastnat betydligt hårdare i tidiga tonåren.
    Men som jag har lovat tidigare ska jag vid tillfälle ge Claque en ny chans (fast kanske inte just Pella). Den här gången har jag ju ganska låga förväntningar så jag kanske blir positivt överraskad. Jag hoppas det, jag vill ju så gärna tycka om hennes böcker!

Kommentera

