Day 26 – A book that changed your opinion about something

Jag undrar om jag har läst någon sådan bok. Det känns som det borde vara någon fackbok om något som jag inte varit insatt i men plötsligt blivit det och vips – ny åsik. Men, jag läser ju inte så många fackböcker. Eller rättare sagt läser jag mest föräldraböcker och bara sådana av författare som jag sedan tidigare har relativt bra koll på… Trist egentligen. Jag borde läsa mer oväntade böcker, helt enkelt.

Utrensning av Sofi Oksanen fick mig i alla fall att ändra uppfattning om henne. När jag läst Stalins kossor trodde jag att hennes böcker inte var för mig, men tji fick jag!

Detta inlägg är en del av utmaningen 30 dagar med böcker!

Kommentera

