Day 27 – The most surprising plot twist or ending

Alltså man ska inte ge sig på sådana här utmaningar när man har så dåligt minne som jag. Självklart finns det massa böcker som har förvånat mig, men att komma på någon. Usch vad tråkigt!

Och nu, tack och lov för maken!! Han påminner om Patient 67, som blev filmen Shutter island. Snacka om oväntat slut! Har ni läst den?

Den platsar förresten också över bra böcker som blivit bra filmer, nu när jag tänker efter.

Detta inlägg är en del av utmaningen 30 dagar med böcker!

6 responses to “Day 27 – The most surprising plot twist or ending

  1. Jag har inte läst boken men gillade filmen skarpt. Filmen tyckte jag dock bjöd upp till lite fri tolkning i slutet. Värt att läsa boken om man sett filmen eller tappar boken väldigt mycket på det?

    En bok jag minns som hade ett oväntat och fantastiskt slut är romanen “När Änglar Dör”. Intressant utmaning du tagit för dig för övrigt. Tror jag kanske skulle ta efter den. Tar och börjar prenumerera på din blogg till att börja med.

    • Spännande! Trevligt med nya följare och nya bloggar att kika på!

      • Mitt senaste inlägg kan ev. vara av intresse. Har läst lite av H.P. Lovecraft på senaste tid och skrev ned lite tankar om det.

  2. Andra gången denna vecka jag läser ngt om Patient 67. Tror att den står i någon hylla att damma av nu då!

  3. Jag ahr inte last boken, vet att jag har den liggandes nagonstans hemma. Vet dock att jag brukar gillar boken mer an filmen, sa jag skjuter upp att se den, vill ju helst lasa forst…

Kommentera

