Day 30 – Your favorite book of all time

Om det är någonting den här utmaningen avslöjat, förutom att jag har dåligt minne, är det nog att jag är en typisk diplomat, eller neutral journalist (men tyvärr är det inte det folk brukar förknippa med journalister). Jag är inte svart eller vit, jag ser å ena och å andra sidan i det mesta. Sån är jag.

Föga förvånande kan jag heller inte svara på den här frågan. Jag har nog sagt det förut, att jag har lika många favoritböcker som jag har läsåldrar. Just nu? Just nu är jag helt uppslukad av boken jag läser för tillfället, Sharp objects av Gillian Flynn.

Men det är klart att jag har stora favoriter. Sådana som jag återkommer till. Ska jag nämna någon enstaka så blir det nog Ingrid Sjöstrands Törnrosaserie. Har du inte läst den så gör det. Nu.

Detta inlägg är en del av utmaningen 30 dagar med böcker! Och vet ni vad? Den är slut nu. Ni får säga äntligen. Äntligen!!

2 responses to “Day 30 – Your favorite book of all time

  1. Äntligen! 🙂 Fast en del svar har faktiskt varit roliga att läsa.

    Alla gillar Gillian, verkar det som. Jag tror jag också skulle göra det, men just nu hamnar hon långt ner i bokhögen som bara vuxit här sen bloggträffen.

  2. Gunilla Wedding

    Verkar vara mycket deckare/kriminalromaner för din del just nu. Kul!
    Kul också att även du gillade Gillian Flynns Sharp Objects. Det gjorde jag också. Välskriven, överraskande, fantastiska miljöbeskrivningar och så där riktigt krypande otäckt som bara de bästa böckerna är.

Kommentera

