Helgens sträck- och skräckläsning

Först Sharp objects (som vi ska bokcirkla om på onsdag), sedan direkt på Änglavakterna av Kristina Ohlsson (som har recensionsdatum i april). Jag brukar kalla mig harig, men så länge jag läste på dagtid och maken var hemma gick det bra. Och vad jag läste. Utan att säga för mycket kan konstateras att det här är böcker som föll mig i smaken, och som lästes ut i en rungande fart. Det gick liksom inte att sluta.

Näst på tur stod Var är Jane Eyre? av Jasper Fforde, som så många hyllar, men den glömde jag på frukostbordet igår morse och för att ha något att roa mig med på lunchen fick jag botanisera i icahyllan. Så nu läser jag hastigt och lustigt en bok som jag tidigare ratat; Finns inte på kartan av Karin Hjulström.

4 responses to “Helgens sträck- och skräckläsning

  1. Inser att jag MÅSTE läsa Kristina Ohlsson! Alla som läst henne verkar förtjusta!

  2. Maratonläsning indeed. Jag har läst lite för mycket otäckt på sistone tycker jag själv så efterlyser lite sol i läsningen snart, synd det sällan är lika lockande bara närm an väl står där och ska välja.=)

  3. Hmm jag har ju ratat K.O hittills, kanske få ge mig…

    okej, ja det ska bli intressant att se vad som händer inatt om hon vaknar den lilla, men förhoppningsvis sover hon lika bra som de senaste veckorna🙂

    Hur går inskolningen?

Kommentera

