Vårsol

Igår invigde vi uteplatsen i den lilla trädgård som hör till vårt nya hus. För övrigt den uteplats där jag utlovat att hålla nästa bokbloggarträff när vädret är lite mer stabilt.

Löftesrikt kan man säga att det var redan igår, när vi kom hem efter en utflykt på stan och insåg att det var varmt nog för eftermiddagsfika i solen. Så underbart härligt!

Bäst var att se sonens glädje över att springa omkring fritt ute, näst bäst var löftet om många timmar med en bok i det vindskyddade och soligaste hörnet! Vad jag längtar!

6 responses to “Vårsol

  1. Gud vad härligt! vi flyttade precis ifrån en lägenhet med jätte fin uteplats, den kommer jag sakna nu när snön försvinner😦

  2. Åh, låter fint! Vi dränerade runt vårt hus i höstas, och har inga uteplatser, bara lervälling. Behöver mer praktisk trädgård snarast!!!

    Hoppas du får mycket läst i ditt hörn.

    • ”Dränera” är typ det vuxnaste ord jag vet!

      • Det är typ den vuxnaste räkning jag betalat i hela mitt liv också (näst huset då; men dräneringen kostade oss lika mycket som hälften av vår kontantinsats för huset och är den näst dyraste räkningen jag nånsin haft).

  3. Åh underbart! Vi hoppas på en varm vår så att ni får njuta av er uteplats.

  4. Vår trädgård ligger tyvärr åt helt fel håll solmässigt sett.

    Ni verkar ha det alldeles underbart.

Kommentera

