Jag, du eller hon?

Jag läser Splitter av Charles Benoit idag (den är snabbläst) och funderar på perspektiv i böcker. Jag undrar om jag ens läst någon bok som är skriven i du-form innan? Har ni? Kommer ni på någon? Vore spännande att veta.

Första sidorna var det ovant, men nu har jag vant mig. Skriver mer om boken sedan, när jag läst ut den!

7 responses to “Jag, du eller hon?

  1. Hans Koppels Vi i villa är också skriven i andra person. Bra den också, precis som Splitter!

    • Jag har faktiskt inte läst Koppel. Vet inte varför det inte blev av när alla andra gjorde det. Finns på listan!

  2. Vi kallar honom Anna av Peter Pohl.

  3. … och Anton, jag gillar dig!, också av Peter Pohl. /Therese

  4. Hm, Vi i vills visste jag, men när jag läste Peter Pohl lär jag inte tänkt på saken. Splitter ligger här och väntar på att bli läst.

  5. Pingback: Splitter | En full bokhylla är en rikedom

Kommentera

